VV Eenrum installeert AED

Voetbalvereniging VV Eenrum heeft een belangrijke stap gezet in het vergroten van de veiligheid op en rondom het sportcomplex door de installatie van een Automatische Externe Defibrillator (AED) aan de buitenzijde van het kleedkamergebouw. Deze AED, die zich bevindt in een verwarmde buitenkast, is recentelijk aangemeld bij hartslagnu.nl en is beschikbaar voor omliggende sportparkgebruikers in geval van een medische noodsituatie.

Dit initiatief werd mede mogelijk gemaakt door de subsidieverstrekking vanuit het dorpsbudget van de gemeente Het Hogeland. Een AED is van onschatbare waarde bij het redden van levens bij een hartstilstand. Een snelle respons, waarbij binnen enkele minuten een AED wordt ingezet, vergroot de overlevingskans aanzienlijk.

Het bestuur van VV Eenrum is zich bewust van de waarde van een AED voor de omgeving en vindt het belang groot. Het plaatsen van deze AED is een belangrijke stap vooruit in het waarborgen van de veiligheid van leden, bezoekers en alle sportliefhebbers die het sportpark bezoeken. Een AED kan het verschil maken tussen leven en dood en is een enorme toevoeging aan het sportcomplex.

De AED is toegankelijk voor iedereen en kan gebruikt worden door getrainde hulpverleners en omstanders die opgeroepen worden via het HartslagNu-netwerk in geval van een noodsituatie. De locatie van de AED is duidelijk gemarkeerd en eenvoudig te vinden voor wie snel hulp nodig heeft.

VV Eenrum moedigt alle omliggende sportverenigingen, scholen en buurtbewoners aan om bekend te raken met de locatie van de AED en te weten hoe deze te gebruiken in noodsituaties.

De voetbalvereniging dankt de gemeente Het Hogeland hartelijk voor de subsidie en benadrukt dat dit een waardevolle investering is in de gezondheid en veiligheid.

VV Eenrum installeert AED