Eenrum vrouwen30+ pakken koppositie

De Eenrum vrouwen30+ zijn vrijdagavond 31 maart in Leens met de voorjaarreeks in de 1e klasse 23 begonnen. Op deze avond had coach Bernard Krans de beschikking over Christina Prins, Maaike Lokken, nieuwelinge Sarah van Dijk, Floor Knook, Romy Rijzinga, Linda Rozema, Kim Melchior en de teruggekeerde Anda Toonder en Linda Faber. Dit waren de resultaten:

Warffum – Eenrum                                                                         0-1

De bal rolde nog maar net toen Kim Melchior Eenrum al op 0-1 zette. Daarna bleef Eenrum aandringen en kreeg ook de  nodige kansen. Helaas schortte het aan de afwerking. Ballen gingen over of naast en keepster Hilma Zwart lag ook vaak in de weg. Na ongeveer 10 minuten kwam ook Warffum wat meer opzetten maar de defensie en keepster Christina Prins wilden van geen wijken weten zodat de geelhemden de weinige mogelijkheden die ze kreeg ook niet benutte. In de laatste 5 minuten waren er nog een serie goede kansen voor Eenrum maar Linda Faber, Romy Rijzinga en Anda Toonder  zagen hun pogingen niet beloond. Maar Eenrum won wel met 0-1 en pakte zo de eerste drie punten.

FC LEO – Rood Zwart Baflo                                                         0-1

Warffum – Rood Zwart Baflo                                                         1-1

Eenrum – FC LEO                                                                          2-1

De tweede wedstrijd tegen FC LEO begon niet goed. Door miscommunicatie in de defensie kon FC LEO zomaar op 0-1 komen. Nu moest Eenrum zorgen dat het weer langszij kwam. Aanvankelijk lukte dat niet erg. FC LEO probeerde op haar beurt haar voorsprong uit te breidden maar dit werd gemakkelijk door Eenrum opgevangen. In de 9e minuut kreeg Eenrum een tegenslag te verwerken. Keepster Christina Prins viel na een botsing geblesseerd uit en Kim Melchior kwam nu op het doel zodat Eenrum nog één wissel over had. Eenrum bleef aanzetten maar het duurde tot de 18e minuut eer de gelijkmaker viel. Floor Knook vond Linda Faber die de 1-1 noteerde. Eenrum ging nu ook voor de winst en slaagde daar in de 21e minuut ook nog in. Een intrapbal van Sarah van Dijk belandde via Anda Toonder bij Linda Faber die de eindstand op 2-1 voor Eenrum bepaalde.

Rood Zwart Baflo – Eenrum                                                          0-2

Tegen de kampioen van de najaarsreeks legde Eenrum een puike partij neer. Het was duidelijk de bovenliggende partij en speelde behoorlijk aanvallend. Dit leverde uiteraard ook kansen op maar het benutten was vooralsnog een tweede. Rood Zwart liet in de 4e minuut even van zich spreken maar keepster Kim Melchior maakte deze poging snel onschadelijk alsook in de 13e minuut. Aan de andere kant lukte het Eenrum niet om de bal in het net te krijgen. Anda Toonder, Linda Faber en Floor Knook waren onfortuinlijk. In de 15e minuut viel het doelpunt alsnog. Via Floor Knook en Romy Rijzinga kwam de bal bij Anda Toonder die er 0-1 van maakte. Nu drukte Eenrum door en drie minuten later werd de score verdubbeld. Via Floor Knook en Anda Toonder kwam de bal nu bij Romy Rijzinga die de 0-2 inschoot. Hier bleef het bij en pakte Eenrum deze avond de volle winst. Op 21 april gaat het in Eenrum verder met de 2e ronde.

FC LEO – Warffum                                                                         0-0