Succesvol Eenrumer Klompentoernooi: een onvergetelijke dag vol voetbalplezier

Het Eenrumer Klompentoernooi, een 7x7 voetbaltoernooi, vond plaats op zaterdag 10 juni 2023 en bracht deelnemers en toeschouwers een dag vol onvergetelijk voetbalplezier. Deze tweede editie van het evenement was een groot succes!

De tien herenteams en vijf vrouwenteams die deelnamen aan het toernooi werden hartelijk verwelkomd met een prachtige handgemaakte flesopener, gesponsord door Klompenmakerij van der Meulen. Dit warme gebaar zorgde voor een uitstekende start van het toernooi. Het schitterende weer op die dag maakte de ervaring compleet.

In de herenfinale stonden Highchurch uit Hoogkerk en Bedum tegenover elkaar, en ze leverden een zinderende strijd op het veld. Na een spannende wedstrijd die eindigde in een gelijkspel, moest de kampioen uiteindelijk beslist worden door middel van penalty's. Highchurch kwam als winnaar uit de bus. Ook de vrouwencategorie was uiterst spannend, met SV Onderdendam als gedreven en fanatieke winnaars. De jonge meiden van SV Onderdendam maakten indruk met hun vastberadenheid. We hopen deze meiden volgend jaar weer te mogen begroeten als deelnemers aan het Eenrumer Klompentoernooi.

Het Eenrumer Klompentoernooi werd gepresenteerd door de spraakwaterval Anton Brontsema, wiens enthousiasme zorgde voor een levendige sfeer. Klompenmaker Robert van der Meulen reikte de klompenbokalen uit.

De wedstrijden werden geleid door scheidsrechters Alan, Mohammed, Kor en Wim, die met hun scherp oog voor detail en rechtvaardigheid de wedstrijden in goede banen leidden. Dankzij hun aanpak verliepen de wedstrijden soepel en eerlijk, wat bijdroeg aan de positieve sfeer van het toernooi.

Gedurende het toernooi kon worden genoten van uitstekende catering. Vooral de heerlijke saté en hamburgers van slager Menno Knot uit Winsum werden zeer gewaardeerd. Het Rad van Fortuin was een populaire attractie, waar deelnemers kans maakten op prijzen die gesponsord waren door Sporthuis Winsum, café Hoornstertil, Airbnb Het oude gemeentehuis, Coop Supermarkt Eenrum en Cafetaria Bar Eendrum.

Het Eenrumer Klompentoernooi 2023 was een waar hoogtepunt in de regio, waar sportiviteit, gezelligheid en saamhorigheid hand in hand gingen. De organisatoren kijken met veel voldoening terug op een geslaagd evenement en willen graag alle deelnemers, sponsoren, scheidsrechters, vrijwilligers en supporters bedanken voor hun bijdrage.

De foto's in het fotoalbum bij dit artikel zijn gemaakt door Joop Rensema.