Sportinstuif VV Eenrum zeer geslaagd

Op vrijdagochtend, 16 juni was het weer eens een gezellige boel op het Eenrumersportpark. Onder de goedkeurende blikken van de vrijdagse klussers, die druk waren om ons sportpark een nog mooier aanblik te geven, kwamen ongeveer 130 kinderen van de basisscholen van Wehe, Pieterburen en eenrum snuffelen aan diverse sporten die er in onze omgeving aangeboden worden.

Een, onder bezielende leiding van Ans van der Luit, strak georganiseerd evenement waarbij er verschillende doelen werden bereikt. Allereerst natuurlijk om de kids een hele leuke en vooral gezond en sportief dagje te bezorgen. Ze konden onder leiding van enthousiaste vrijwilligers kennis maken met maar liefst 7 verschillende sporten.

Daarnaast was er de verbindende factor. De sportverenigingen hebben zeer goed kunnen samenwerken met elkaar en met de vakleerkrachten van de basisscholen. Door een evenement als dit weten ze elkaar in de toekomst beter te bereiken, immers een gezamelijk streven van ons allemaal is het om de kinderen op een gezonde en veilige manier te leren hoe leuk sport kan zijn in een tijd dat internet een steeds grotere invloed heeft op het leven.

Behalve de sportverenigingen en basisscholen waren er deze morgen nog een paar hele belangrijke verbinders! De dames van de EHBO! Zo hier en daar moesten er enkele builen en schrammen worden opgelapt, waarvoor onze dank! Rest me nog om even de aangeboden sporten plus verenigingen te noemen, zodat de kinderen, mochten ze een sport echt heel leuk hebben gevonden, weten waar ze terecht kunnen.

Freerunning en volleybal verzorgd door de sv eenrum

korfbal, verzorgd door DWA/Argus, Winsum

tennis, verzorgd door LTC Odivia, Eenrum

tafeltennis, TTV Actief uit Winsum

voetbal door de vv eenrum.

Het fietscross is door de scholen zelf georganiseerd.

Hoe mooi zou het zijn dat er kinderen zijn die door deze dag enthousiast zijn geworden en zich als lid aanmelden bij 1 van bovengenoemde verenigingen.

Auteur: Kor Nienhuis